hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| 178 ميليارد تومان از مطالبات موسسه‌هاي درماني در گلستان پرداخت شد

گلستان| 178 ميليارد تومان از مطالبات موسسه‌هاي درماني در گلستان پرداخت شد


مديرکل بيمه سلامت گلستان گفت: از ابتداي امسال تاکنون 178 ميليارد تومان به مؤسسات دولتي و خصوصي استان پرداخت‌شده که 123 ميليارد تومان آن به بيمارستانهاي دولتي دانشگاهي و 53 ميليارد تومان به بخش خصوصي اختصاص‌یافته است.

 مهرداد کمانگري با اشاره به اجراي طرح بيمه سلامت اجباري در استان همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: دولت بر اساس قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده تا افراد ساکن شهرها که فاقد هرگونه پوشش بيمهاي هستند را بر اساس آزمون وسع، تحت پوشش بيمه سلامت قرار دهد. وي افزود: تاکنون 8 هزار و 363 سرپرست خانوار شهري در استان تقاضاي حمايت دولتي براي استفاده از خدمات بيمه سلامت را داشتند که 6 هزار و 692 سرپرست خانوار با جمعيت 15 هزار و 503 نفر، دهک بندي شدند. نتيجه ارزيابي وسع نيز براي 6 هزار و 359 سرپرست خانوار شهري در استان از طريق پيامک ارسال‌شده است. مديرکل بيمه سلامت استان با اشاره به نتايج دهک بندي افراد متقاضي گفت: 64 درصد سرپرست خانوارهايي که ثبت‌نام کردهاند جزو دهکهاي 1 تا 3 هستند که حق بيمه آنان رايگان خواهد بود. 11 درصد اين افراد نيز جزو دهک 4 قرارگرفته‌اند که بايد 50 درصد حق بيمه سالانه را پرداخت کنند. وي اعلام کرد: تاکنون براي 3 هزار و 159 سرپرست خانوار که عمدتا از دهکهاي 1 تا 3 هستند دفترچه درماني بيمه سلامت صادرشده است؛ هرچند هنوز برخي از افراد که مشمول بيمه رايگان هم شدهاند براي دريافت دفترچه مراجعه نکردهاند.

کمانگري در ادامه به آمار بيمهشدگان اشاره کرد و گفت: 115 هزار و 864 نفر عضو صندوق کارکنان دولت، 833 هزار و 563 نفر عضو صندوق روستاييان و شهرهاي زير 25 هزار نفر، 56 هزار و 907 نفر در صندوق ساير اقشار، 104 هزار و 797 نفر در صندوق سلامت همگاني و 13 هزار و 105 نفر نيز عضو صندوق بيمه ايرانيان هستند. درمجموع بيش از یک‌میلیون و 124 هزار نفر در گلستان که شامل 65 درصد جمعيت استان است، از خدمات بيمه سلامت استفاده ميکنند. وي با اشاره به حمايت بيمه سلامت از بيماران خاص اظهار داشت: 5 گروه از بيماران خاص ازجمله مبتلايان به ام‌اس، تالاسمي، هموفيلي، دياليزي و پيوند کليه که حدود هزار و 680 نفر هستند از خدمات رايگان بيمه سلامت برخوردار شدهاند. مديرکل بيمه سلامت استان در ادامه به پرداخت مطالبات مؤسسات درماني دولتي و خصوصي اشاره کرد و افزود: از ابتداي امسال تاکنون 178 ميليارد تومان به مؤسسات دولتي و خصوصي استان پرداخت‌شده که 123 ميليارد تومان آن به بيمارستانهاي دولتي دانشگاهي و 53 ميليارد تومان به بخش خصوصي اختصاص‌یافته است. وي گفت: براي خدمات درماني که در سطح يک و در قالب طرح پزشک خانواده روستايي ارائه ميشود نيز 52 ميليارد تومان پرداخت‌شده است. کمانگري اعلام کرد: مطالبات داروخانههاي بخش خصوصي تا آبان ماه، پزشکان و پاراکلينيکها تا مهرماه، بيمارستانهاي خصوصي تا شهريورماه، بيمارستانهاي دولتي غيردانشگاهي و دانشگاهي تا مهرماه امسال پرداخت‌شده درحالی‌که ميانگين پرداختيهاي کشور تا مردادماه اتفاق افتاده است.

مديرکل بيمه سلامت استان با بيان اينکه طرح نظام ارجاع الکترونيک در گلستان به‌صورت پايلوت در حال اجراست، گفت: همچنين طرحهاي استحقاقسنجي در بيمارستانهاي دانشگاهي، نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونيک و تبادل الکترونيک اسناد بستري در حال اجراست. وي افزود: يکي از مزاياي اجراي اين طرحها علاوه بر صرفهجويي در هزينهها، زمينه رفع همپوشانيهاي بيمهاي را هم فراهم ميکند. از مردادماه سال گذشته تاکنون توانستيم 10 هزار و 647 مورد همپوشاني با بيمه تأمين اجتماعي، نيروهاي مسلح و کميته امداد را شناسايي و رفع کنيم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد